איך דאגנו שהאוכל לא יתקרר בדרך מהזמנה מתן ביס - קרוסלה - הבלוג של מתי הורוביץ
Screenshot 2022-09-09 170033

איך דאגנו שהאוכל לא יתקרר בדרך מהזמנה מתן ביס

הרי הצרות בהייטקס לא נגמרות. תן-ביס או סיבוס?! אלה הצרות הקטנות. בימים שמגיעים למשרד, מגיע השליח, ויש קורונה ותו ירוק ומחסומי כניסה בבנין, מה שמתקמפל בסוף לאוכל שמניחים בחוץ ועד שמגיעים לקחת אותו הוא קר או סתם נשכח. אז חשבנו וחשבנו וחשבנו מה לעשות.

והחלטנו שהגיע הזמן למעלית מזון אוטונומית, השליח יגיע לבנין ובכלל לא יצטרך להיכנס ולקרר את האוכל תוך כדי חיפוש המשרד. הוא פשוט יגיע למעלית המזון בחוץ, יפתח את האפליקציה ויסמן את ההזמנה המדוברת, המעלית הקטנה (בגודל תיק Wolt) תיפתח ותאפשר לו להניח את האוכל, בטיסה ישירה לפיר במשרד. משם אולי רובוט קטן יביא את זה ישירות למזמין.

אבל הנהלת הבנין לא הסכימה מטעמי אבטחה, אולי השליח ישים שם איזה log4j או פצצה מתקתקת אחרת? בשביל מה השקיעו בNFC בכניסה לבנין? ואיך אפשר לאפשר מעלית חיצונית שלא נתונה לפיקוח?

אז הוספנו יחידת מגנומטר בפתח המעלית מחוץ לבנין, ברמה כזו שאפילו אם מישהו יזמין יותר מדי תרד עם כמות ברזל גבוהה הדלת של המעלית כבר לא תיפתח.

וזה עבד מעולה! השליחים שמחו, האוכל שמח, האנשים שמחו, ורק חיכינו לנדיר אקרמן שיעשה מזה מערכון מעולה. עד… שהגיעו השליחים האוטונומים, הכלבים של בוסטון דיינמיקס הגיעו לארץ, השליחים הכתומים והתכולים עברו למסחריות במקום קורקינטים, במסחרית הם ריכזו הרבה הזמנות, הגיעו לרחוב ושחררו את הכלבוטים שיחלקו לכתובות המדוייקות.

הבעיה? איך הכלבוטים יידעו להגיע למעלית?! הם אולפו לזהות דלתות מסתובבות של בנייני משרדים, ולא מעלית בגודל של תיק Wolt שנמצאת איפשהו איפה שהנהלת הבנין הסכימה למקם אותה.

צרות בהייטקס!

אבל מי אנחנו שנתייאש?!

אמרנו, שבמקום לשים לוגו גדול של על המעלית ולאלף את הכלב הרובוטי לדשדש סביב הבנין ולאתר את המעלית, המעלית תשדר קול ייחודי בתדר נמוך, ככה שזה לא יתערבב עם כל הWiFi6 G5 שכל ההאקרים יושבים לנסות לפצח אותם.

ועם שתי אוזניים, הכלב יוכל לנווט ישירות לפתח המעלית.

וזה עבד מעולה! השליחים שמחו, הכלבוטים כישכשו, האוכל שמח והאנשים שמחו, ואנחנו כבר הרגשנו שהצרה הבאה הולכת לבוא, כי אין רגע דל בהייטק.

נחשו מי הגיע? או יותר נכון מי לא הגיע? היתושים!

התברר שבדיוק עלינו על תדר שהציק ליתושות, והן התרחקו מהבנין. תאמרו: נו מה הבעיה? שתי ציפורים בתדר אחד?!

הבעיה היא שאחרי שתוכנית העיקור של גוגל עבדה מעולה (גגלו "גוגל יתושים"), היתושים הפכו לנדירים וקיבלו הגנה של "סכנת הכחדה", ומאז אסור להרחיק יתושים.

אז לכבוד הצרה החדשה ביטלנו את השבוע ההיברידי – והיינו כולם במשרד שבוע שלם להמציא את הפיתרון הבא.

ו… המוח היהודי לא אכזב, החלטנו שתקשורת עם כלבים צריכה לעבוד עם החוש הכי מפותח שלהם! הריח!

הוספנו ליד המעלית משדר ריחות, יצרנו קשר עם מפתחי בוסטון דיינמיקס, והם התלהבו מהרעיון.

אחרי 8 ספרינטים בלבד, הם הודיעו שהם שולחים צ'יפ כפול לבעלי הרובוטים כדי שהכלבוטים יידעו לעקוב בצורה מדוייקת אחרי הריח. הם פיתחו גם מערכת ככה שכל הלקוחות יוכלו לעדכן אונליין את הקידוד הקריפטוגרפי של הריח האלקטרוני אחריו יש לעקוב, ומאז השליחים האוטונומיים ידעו לעקוב אחרי הריח ולהגיע ישירות למעלית, להצמיד את זרוע הNFC כדי לעדכן באיזו הזמנה מדובר – ולהכניס את האוכל החם למעלית.

ואז… התברר שהאוכל קולט את הריח ועולה איתו, והאנשים לא אהבו את זה.
לונג סטורי שורט – ניסינו במשך 24 ימים 24 ריחות, וכל אחד בחר לעצמו את הארומה שתלווה את האוכל שלו.

ומאז, אין יותר צרות בהייטק!

וזה בעצם הסיפור מאחורי הפרסומות החדשות באיילון "24 ריחות לבחירה. dytonics.careers".

פוסטים אחרונים

קבלו עדכונים בפייסבוק

השאר תגובה

אם הגעת עד לכאן, אשמח לחוות דעתך על הפוסט בשתי מילים (לא יתפרסם באתר)