לעצור את גוגל ואת הטלוויזיה ואת רשת המזון חינם. - קרוסלה - הבלוג של מתי הורוביץ

לעצור את גוגל ואת הטלוויזיה ואת רשת המזון חינם.

צריך לעצור את המודל העסקי הזה בזמן. לפני שנתגלגל כולנו לתוך המשפך המזרים את הכל אל בעלי ההון. ומי מדבר על אובדן ערכים ומוסר?

תארו לעצמכם שיום אחר ניכנס לרשת שיווק מזון נעמיס עגלות ונלך הביתה.
תשלום? לא צריך. יש פרסומות.

זהו מודל לפיו אדם לא משלם עבור הצריכה אלא בעלי ענין שמצליחים לשווק את עצמם משלמים עבור הצריכה שלנו.

איננו משלמים כיום על קריאת חדשות באינטרנט. בעוד שמישהו עובד על זה.
למה הוא עובד על זה? כי המו"ל שמעסיק אותו מצליח לשווק מוצרים אחרים והוא גובה כסף עבור הפרסום.

איננו משלמים כיום על חיפוש בגוגל, ושירות הדואר של ג'ימייל בעוד שהמנוע הזה משלם מידי שנה כמה מלייארדים על זכות קיומו. השרתים האדירים המפוזרים ברחבי העולם, המתכנתים, המשרדים וכו' לוקחים כמחצית מהרווחים האדירים של גוגל.

מי משלם את זה? האינסטלטור שמפרסם את עצמו או משווק המחשבים.

וכמובן, פייסבוק, אנו משתמשים במשאבים יקרים של פייסבוק בלי לשלם אגורה, כי מישהו אחר שמפרסם מסחר במט"ח משלם.

אז מה הבעיה? הרבה בעיות. בחינם…

הנה, העיתונות קורסת. מיום ליום אנו נוכחים בזילות העבודה העיתונאית, הכל הופך לפופוליסטי, עומק ומחקר? בשביל מה? הקלק על הבאנר או המתן מספר שניות עד שהעמוד יטען.

שירותים שונים המתחרים בגוגל אינם יכולים לעלות למפה, כי אין להם קהל יעד אדיר בגינו המפרסמים יממנו את הפלטפורמה. ומי יכול להישאר על הכביש כשסמיטריילר דוהר מולו?

שירות השוואת מחירים כמו זאפ – מעוות את המציאות משום שרק בעל חנות שמשלם להם דמי מנוי חודשיים מופיע שם.

חיפוש בדפי זהב הוא חיפוש של מי שילם יותר לקבוצת "zap group" שמקדמת בתוצאות החיפוש את מי ששילם על יותר "כפתורים".

תוכניות ותכני הטלוויזיה והעיתונות מזינים את עצמם בתכנים זולים ברמת האדם והחברה – כי זה מה שמביא רייטינג=מפרסמים=כסף.

פלא שהחברה המערבית פורקת עול? זה לא מוסרי יותר לפרוק עול – זה יותר כסף לבעלי המדיה לעסוק ולפרסם נושאים של פריקת עול.

פוסטים אחרונים

קבלו עדכונים בפייסבוק

השאר תגובה

אם הגעת עד לכאן, אשמח לחוות דעתך על הפוסט בשתי מילים (לא יתפרסם באתר)