לגדל בני אדם ננסיים, כי הגיע הזמן! - קרוסלה - הבלוג של מתי הורוביץ
כמה בד מיותר צורך אדם גבוה?? צילום מתוך: windsorstar.com
כמה בד מיותר צורך אדם גבוה?? צילום מתוך: windsorstar.com

לגדל בני אדם ננסיים, כי הגיע הזמן!

יוקר המחיה, מחסור משאבים, צפיפות אוכלוסין ועוד בעיות מהז'אנר – אפשר לפתור אותן בקלות.

אם נקטין את האדם ב10% נקטין את הבעיות ב20%, אם נקטין אותו ב50% נקטין את הבעיות ב60-70%! או במילים אחרות, נכפיל את שווי הכסף שלנו ביותר מ200%, יש לכם מליון? ממחר יכולים להיות לכם שני מליון. זו בסך הכל שאלה של גובה האדם והBMI שלו.

מה ההבדל בין אדם בגובה 170 ס"מ לבין אדם בגובה 85 ס"מ?!

בעבר היה לגובה משמעות משום שאדם גבוה יותר יש לו זרועות ארוכות יותר ורגליים ארוכות יותר, הוא יכול לרוץ מהר יותר, ללקוט ולצוד בהספק גדול יותר. אבל ברגע שהאנרגיה הפיזית עברה למכונות, הגובה הוא לא יותר מקילוגרמים מיותרים של בשר. המשמעות של גובה היא צריכת יותר מזון, בניינים גבוהים יותר, ובזבוז משאבים משווע.

אז נכון, נצטרך לבצע התאמה של גובה השיש במטבח, גודל מגרש הכדורגל ותחרויות שונות, אבל במקום לבנות בנין של 10 קומות לגובה 30 מטר ובמשקל 300,000 טון (המספרים לדוגמה בלבד), נוכל לבנות כל קומה ב50% פחות, כלומר 140 ס"מ לקומה, ואז הבנין יתנשא רק לגובה 14 מטר, ונצרוך רק 150,000 טון מלט ואבנים.

התועלת תהיה שווה יותר מקיצור זמן הבניה ב50%(!) משום שעלויות הריבית של הקבלן תרדנה, ומשם כל העסק יתגלגל ויחסוך משאבים וכסף.

אם נקטין את המכוניות עבור בני אדם בגובה 85 ס"מ, אזי הרכב כולו יהיה קל יותר, וממילא המנוע יהיה קטן יותר, שזה אומר חיסכון בדלק, חיסכון בעלויות של כבישים רחבים, יותר מקומות חניה ופחות צפיפות עירונית.

כמה בד מיותר צורך אדם גבוה?? צילום מתוך: windsorstar.com
כמה בד מיותר צורך אדם גבוה?? צילום מתוך: …windsorstar.com

אם כף היד תהיה קטנה יותר, זה אומר שיוכלו לייצר סמארטפונים קטנים יותר, מה שאומר חיסכון בעלויות המתכות והפלסטיק, ייצור מהיר יותר, וכמה סינים מיוזעים פחות.

אפשר גם להתייחס לנושא מהכיוון ההפוך, הסטטיסטיקות העולמיות מעידות שבזמן ובמקומות שיש רווחה כלכלית – האדם צובר גובה, ואילו בעת מצוקה כלכלית הגובה הולך ומתנמך. הקשר בין השניים די ברור, בזמן רווחה אפשר לאכול תזונה טובה שמביאה צמיחה של הגוף, וכלכלה טובה מאפשרת להשקיע בגבוהים, ליצור רכבים גדולים יותר, מטוסים גדולים יותר, וכו', לחשוב "בגדול", אבל אנחנו שוכחים שיש לזה משמעות כלכלית איומה. בני אדם שנוהגים להתלבש – כל ס"מ בגוף שלהם הוא הוצאה על עוד ס"מ בד, בני אדם שרגילים לאכול – כל ס"מ בגוף שלהם משמעותו עוד שדות חיטה/תירס לולים ורפתות. רכב גדול יותר משמעותו יותר דלק, ומטוס גדול יותר משמעותו מסלול המראה גדול יותר.

אז מה, נהנדס אדם ננסי?!

לא, אין צורך. בשלב ראשון אפשר להשקיע יותר באנשים נמוכים (ורזים), ליצור מכוניות קטנות יותר ומותאמות יותר, וכן לבנות בנינים מותאמים, וברגע שאנשים יגלו שמשתלם להיות נמוכים הם ישקלו שוב עם מי להעמיד צאצאים (הגובה נקבע בדרך כלל לפי ההורים).

בשלב שני אפשר להפחית עלויות ביטוח רפואי לנמוכים (הסטטיסטיקות מלמדות שנמוכים חולים פחות, בודאי בתחום מחלות לב ובעיות גב).

ובהמשך יהיה אפשר לשקול מיסוי לגבוהים, משום שהם צורכים יותר משאבים. אבל אם אדחה את הרעיון, יטענו שזה בגלל ה185 שלי…

פוסטים אחרונים

קבלו עדכונים בפייסבוק

השאר תגובה

אם הגעת עד לכאן, אשמח לחוות דעתך על הפוסט בשתי מילים (לא יתפרסם באתר)