'אמזון גו' החנות החדשה של אמזון היא לא העתיד! - קרוסלה - הבלוג של מתי הורוביץ
חנות אמזון גו
צילום: SounderBruce

'אמזון גו' החנות החדשה של אמזון היא לא העתיד!

לא. החנות החדשה של אמזון זה לא העתיד.

'אמזון גו' היא חנות מזון חדשנית ללא קופה, התשלום מתבצע אוטומטית על ידי רשת מצלמות שמזהות מי לקח מה ומחייבות את חשבון האמזון בהתאם, אפילו בלי להעביר כרטיס אשראי. פשוט לוקחים מה שרוצים ויוצאים.

אבל בעיני, זו חדשנות במסגרת #דיגיטליות_פרימיטיבית לפיה נמשיך לבצע דברים כמו שעשינו עד היום, אבל נעזר בטכנולוגיות כדי לקצר או להקל על התהליך.

אם 'נצא מהקופסה', נתחיל לחשוב על ברז מוצרים למטבח בדיוק כמו שיש לנו ברז מים וגז.

במקום לצאת לחנות, נזמין מה שרוצים דרך הסמרטפון, ותוך דקה וחצי המוצר יעוף בקפסולה דרך צינור ישירות לבית.

למעשה, הטכנולוגיה כבר קיימת, בעברית קוראים לה "שפופרת אוויר", ומי ששם לב, יש כמה בתי חולים בארץ שמעבירים באמצעות הקפסולות האלה מבחנות דם ומנות דם מהמחלקות למעבדה ולהיפך.

האתגר הוא רק להקים תשתיות ניתוב עירוניות שיאפשרו לנתב את המוצרים ממרכז האספקה אל הבנין הספיציפי, ומהבנין – אל דירת המזמין.

שיטת ההזמנה הזו תשנה את כל עולם הצרכנות שלנו, כיון שלא יהיו יותר אריזות גדולות, ובית המגורים יפסיק להיות המחסן של שישיות קולה, 32 גלילי נייר, 5 ק"ג אבקת כביסה, מדף ירקות במקרר וכו' וכו'.

ומה שעשו המכולות לעולם ההובלה הימית – כשעברו למבנה אחיד של גודל מכולה, וכל האוניות, נמלים, עגורנים, משאיות, וכל שרשרת האספקה – התאימו את עצמם לגודל המכולה – כך גם ייצור המזון, ההובלה והצריכה – יעברו מהפכה והתאמה לגודל אחיד של קפסולות ומנות מזון בהתאם.

כיום חלק נכבד מארונות המטבח והמקרר מוקדשים לאחסון מוצרים שמקומם בחנות, וקנינו מראש כדי לחסוך הליכה/נסיעה/הזמנה תכופה מהחנות. אבל ביום שבו החלב יפסיק להיגמר – כי תוך דקה נוחתת קפסולה עם חלב, וכך גם פרוסות הלחם, הגבינה, המלפפון, הפלפל, התפוח, הסכו"ם החד פעמי, שמן, סוכר, קמח, מלח וקופסות השימורים. אזי נפחית בכחצי את ארונות המטבח וגודל המקרר.

לא נגמר החלב ולא הטישו ולא הקפה.

כיון שמרכזי האספקה לא יזדקקו לשכירות במיקומים מרכזיים בעיר, סדרני מדפים, קופאים, קופות, עגלות, וכו'. מחירי המזון ירדו, וגם חוק המרכולים יוכל לרדת מסדר היום, כיון שהמערכת תוכל 'לשמור שבת' ויהיה ניתן להזמין מראש שבשעה 10 בבוקר ינחתו בבית קפסולות עם חלות, יין לקידוש, משקאות וסלטים. את החמין עדיין נידרש להכין ידנית מערב שבת, כמו בשבת הראשונה לפני אלפי שנים.

פוסטים אחרונים

קבלו עדכונים בפייסבוק

השאר תגובה

אם הגעת עד לכאן, אשמח לחוות דעתך על הפוסט בשתי מילים (לא יתפרסם באתר)