אני והשיאומיז שלי (חוות דעת על 8 מוצרי Xioami) - קרוסלה - הבלוג של מתי הורוביץ
Mi Robot Vacuum_02

אני והשיאומיז שלי (חוות דעת על 8 מוצרי Xioami)

פייסבוק הכריזה לאחרונה על משקפי מציאות מדומה להמונים, משקפי אוקולוס גו (Oculus Go), המאפשרים לחוות מציאות מדומה ישר מהקופסה, ללא צורך בחיישנים / כבלים וסרבולים אחרים. תוך כדי קריאה על אודות המשקפיים החדשים – קלטתי משפט המציין שהם יוצרו על ידי שיאומי (Xiaomi), ובכן, אמרתי לעצמי, וכי יכול להיות אחרת? מוצר איכותי במחיר עממי – זה שיאומי.

הלכתי לבדוק כמה מוצרי שיאומי יש לי, מתברר שרק 8, אני מאמין שבמהלך השנה יצטרפו חברים חדשים… אבל לא תמיד החוויה עם שיאומי טובה, ולכן כתבתי סקירה קצרה על כל מוצר שקניתי.

קודם כל כמה מילים על שיאומי. היא סיפור הצלחה יחיד מסוגו, החברה הוקמה בסך הכל ב2010, כסטארטאפ לייצור מערכת הפעלה מבוססת אנדרואיד, הם לא חלמו להשקעות של קצת יותר ממיליארד דולר (הסטרטאפ היקר בעולם), וייצור של עשרות מוצרים דיגיטלים שיציבו אותה כיום כיצרנית הסמרטפונים הרביעית בגודלה בעולם, ושווי של כ70 מיליארד דולר. ההצלחה של שיאומי היא בייצור מוצרי (חיקוי ל)פרימיום, אבל במחיר עממי. שיאומי מייצרת בעיקר את הטלפונים. ואילו המוצרים החכמים האחרים היא מייצרת דרך חברות בת כדוגמת Mijia, Yeelight u ואחרים. יש גם מוצרים שמיוצרים על ידי חברות חיצוניות ששיאומי השקיעה בהן, לדוגמה השואב הרובוטי דור 2, שמיוצר על ידי Roborock.

בשורה התחתונה, לאור הניסיון האישי שלי, צריך לבחון כל מוצר שלהם בנפרד, לא הכל מוצלח.

מבחינת חנות אני נוהג לקנות את מוצרי שיאומי בגירבסט (GearBest), כי באיביי נפלתי פעם אחת במוצר מזוייף ופעם אחרת מוצר שהגיע רק אחרי חצי שנה. ככה שצריך לבדוק כל מוצר לגבי אמינות המוכר וכו'. לעומת זאת גירבסט היא חנות אחת, אמינה. ורוב הבעיות ששמעתי עליהן הן בתחום המשלוחים, עיכוב במכס וכדומה, תחום שעדיין לוקה בחסר כאן בישראל.

מבחינת מחירים, כתבתי מחירים עגולים (לא כולל דמי משלוח) ויתכנו שינויים לפה או לשם. כמו כן לפעמים יש מחיר שונה שתלוי במחסן האספקה ויש אפשרות לבחור מאיפה המוצר יסופק. בדרך כלל אני לא קונה לפני ביקור באתרי הקופונים בישראל, שווה לעקוב ולהמתין, כי אפשר לחסוך כך מאות שקלים. אתרים בישראל לדוגמה: …...ali-buy.com  …...dlz.co.il ואחרים.

התמונות מאתר שיאומי. הלינקים לאתר GearBest ללא תוכנית שותפים וכדומה, סדר המוצרים לפי סדר הרכישה שלי.

סוללת גיבוי Power Bank 2 20000mAh

אני לא משתמש בה הרבה, אבל כשאני משתמש היא עובדת כמצופה, מאפשרת לי להטעין את הטלפון לפחות פעמיים-שלוש מטעינה אחת. אחרי טעינה הסוללה יכולה לחכות בארון הרבה זמן עד השימוש. 

קניתי את הדגם הגדול והכבד יותר, כי אני משתמש בעיקר ביציאה לטיולים ואז חשוב לי שזה יוכל להטעין שני טלפונים ויותר. מי שצריך ליום יום, מומלץ לקנות דגם קטן יותר וקל יותר.
120 ש"ח

אוזניות תוך אוזן עם חוט שטוח

בין לבין קניתי סמרטפון זול לבית וקיבלתי איתם מתנה, אוזניות תוך-אוזן חוטיות של שיאומי, אוזניות מעולות, עם כמה גדלים של ראשי סיליקון להתאמה לאוזן.

היתרון שלהן הוא שאיכות הסאונד טובה וגם החוט הוא שטוח ולא עגול, מה שגורם לחוט לא להסתבך עם עצמו.

לצערי אין לי את שם הדגם וקישור לרכישה. וזה מעיד על עוד מגרעת של שיאומי, אין את כל המוצרים שלהם באתר. אבל לפני שאתם קונים אוזניות חוטיות, מומלץ לבדוק שלאוזניות יש חוט שטוח שמונע הסתבכויות.

אוזניות תוך אוזן חוט עגול

איכות נמוכה - לא נהנתי.

בעקבות האוזניות הטובות, חשבתי שזה הסטנדרט של שיאומי, ולכן רציתי לקנות עוד אוזניות כאלה, וקניתי את אלה, מבלי לשים לב לפרטים. אבל מתברר שזה לא אותו דגם ולא אותה איכות, החוט עגול ואיכות השמע פחותה.
20 ש"ח

מגדיל טווח WiFi

רציתי קליטה טובה יותר של WiFi בממ"ד, אז קניתי את מגביר האות של שיאומי, סטיק קטן עם חיבור USB, (צריך לקנות גם מטען USB). צעדים פשוטים להתקנה:
1. מחברים לחשמל
2. מורידים את האפליקציה
3. יוצרים חשבון או מתחברים לחשבון קיים
4. מגדירים לסטיק לאיזו רשת להתחבר
5. מספקים את שם המשתמש והסיסמה של החיבור Wifi הביתי.
6. הסטיק מתחבר לרשת הביתית ויוצר רשת חדשה באותו שם של הרשת הביתית עם תוספת המילה Plus.
7. זהו.
מתחברים לרשת החדשה עם אותם שם וסיסמה של הרשת הביתית - והסטיק מתווך בין המחשב לרשת. מה שמגדיל את הטווח באופן רשמי עד 300 מטר, אני בדקתי בסך הכל בממ"ד הביתי שלא היתה בו קליטה טובה, וכעת יש בו קליטה וגלישה מעולה.
35 ש"ח

נורה צבעונית

את האמת, לא קניתי את הנורה בשביל להדליק ולכבות דרך הסמרטפון, ההרגל עדיין חזק מידי לעבוד עם המפסק הישן והטוב. קניתי בעיקר בשביל הצבע - לתת קצת צבע בחיים.

מדובר בנורת הברגה סטנדרטית, ההתקנה שלה גם היא פשוטה, מבריגים במקום הנורה הקיימת, מתחברים דרך האפליקציה, ומגדירים את הנורה. למעשה הנורה מתחברת לWifi הביתי - מה שמאפשר לשלוט עליה מהטלפון מכל מקום. אפשר לבחור במגוון של צבעים כחול-אדום-צהוב-ירוק-סגול ועוד. וכן את רמת העוצמה, תאורה חזקה או חלשה.

חוות דעת: במצב צבע - האור די חלש - לפחות בדגם הזה. לעומת זאת, האור הלבן סביר לגמרי. לפעמים יש השהיה קטנה בין שליחת פקודה מהטלפון עד שזה מתבצע - זה תלוי במהירות ויציבות החיבור לאינטרנט גם של הטלפון וגם של הנורה.

בסך הכל, זה מתאים מאוד לחדרי שינה וילדים, אפשר להתאים את צבע האור לצבע החדר, או סתם לאוירה.
70 ש"ח

שואב אבק רובוטי

כשקראתי על הדגם החדש של השואב הרובוטי של שיאומי - הכולל גם ניגוב רטוב, היה ברור לי שאשים עליו יד. בבית עם ילדים פעילים צריך לטאטא כל הזמן אם לא כמה פעמים ביום. הפעם מדובר בהוצאה גדולה, קרוב ל2,000 ש"ח, אז ביררתי יותר, וקיבלתי עליו המלצות.

חוות דעת: מבחינת שאיבה - הוא שואב מעולה, עושה את העבודה, מפעילים והוא פשוט מתחיל לשאוב את כל הבית. הוא מסתדר מצוין עם קירות, משתחל בין כסאות, נזהר מליפול במדרגות, עולה על שטיחים ויורד בלי בעיות. אבל יש מכשולים שהוא פחות מסתדר איתם ולאחר הפעלה או שתיים לומדים מה להזיז לפני הפעלה.

מבחינת ניגוב רטוב, מדובר בניגוב כמו מגבון לח, לא מעבר לזה. וזה לא מחליף שטיפת רצפות.

רכישה: אפשר לקנות את הגירסה הסינית, שזה אומר שהתקע מגיע עם מתאם לישראל, והאריזה/הוראות בסינית. אבל באינטרנט יש את כל ההוראות באנגלית. כמו כן לאחר הגדרת המכשיר - אפשר להחליף את חבילת ההתראות הקוליות מסינית לאנגלית.

משלוח: מומלץ לבחור בIsrael Express.

האותיות הקטנות: המוצר חייב במע"מ בסך 17%. אם עוד לא התנסיתם - זה עובד ככה: כשהמוצר מגיע אתם מקבלים הודעה על תשלום מע"מ, בIsrael Express תקבלו קישור לתשלום בכרטיס אשראי, אם זה דרך הדואר - אפשר לשלם באשראי רק דרך חשבון MyPost. חשוב לדעת שיש חנויות/מבצעים עם ביטוח מיסים - שזה אומר שאחרי תשלום המע"מ שולחים להם את הקבלה על התשלום ומקבלים החזר.
1700 ש"ח

מד חום ללא מגע

כל כך נהניתי מהשואב שרצתי לקנות עוד שניים מהמוצרים החכמים של שיאומי, ואפילו לא טרחתי לקרוא חוות דעת. מד חום ללא מגע, ומשקל שעוקב אחרי המשקל ומדדי שומן מסת שריר ועוד.

מד החום, אמור לזהות את מידת החום של הילד (והמבוגר) על ידי לחיצה במרחק 3 סנטימטר בין גבות העיניים, ללא מגע בכלל, מפתה, לא?

אבל לאחר הרכישה התברר שהוא פשוט לא עושה את העבודה. לבת שלי היה חום והוא לא זיהה, ניסיתי להשאיר אותו בטמפרטורת החדר במקום בארון צדדי - כדי למנוע מצב שהוא טועה בזיהוי בגלל הבדלי טמפרטורה, אבל כלום.

הלכתי סוף סוף לקרוא חוות דעת, מתברר שאני לא היחיד, חלק המגיבים מראים תמונות שמד החום מדייק כמו מד חום כספית, ואחרים מתעקשים שהוא פשוט מקשקש. קניתי במיוחד מד חום גאליום (מדויק כמו כספית, אך ללא הסיכון) - ואין שום קשר בין התוצאות של שני מדי החום.

שורה תחתונה: זרקתי אותו לארון המוצרים הבלתי שימושיים.

100 ש"ח

משקל חכם

את המשקל גם הזמנתי עוד לפני שהבנתי שצריך לקרוא חוות דעת ולא להסתמך על המותג. אבל לשמחתי הוא הוכיח את עצמו, למעט מספר מקרים של חוסר דיוק - וצורך לרדת ולעלות שוב.

חוות דעת: מדובר במשקל "חכם" שמתחבר לאפליקצייה בטלפון ומאפשר לשמור ולעקוב אחרי שינויים במשקל לאורך זמן, המשקל מתיימר גם למדוד אחוזי שומן/מסת שריר/מים בגוף - על ידי הזרמת זרמים חשמליים בלתי מורגשים בכפות הרגליים (צריך לעלות יחפים) וחישוב המדדים לפי מהירות מעבר החשמל בגוף. אין לי דרך לבדוק אם מדובר במדידה נכונה.
המשקל חכם גם בכך שהוא מאפשר לבני המשפחה להישקל - והוא מזהה לבד מי עלה על המשקל - לפי המשקל כמובן. אם יש שני ילדים עם משקל דומה - הוא ישאל באפליקציה מי עלה עכשיו.

חסרונות:
- המשקל בצבע לבן וסופג לכלוך אבל אפשר לקנות כיסוי.
- האפליקציה לא נוחה כל כך לשימוש כשיש כמה ילדים במעקב, אבל יתכן שזה בגלל שהטלפון שלי בעברית.
- החיבור לטלפון הוא לא בWifi אלא בבלוטות' ככה שצריך להפעיל את הבלוטות' ואת האפליקציה כדי שישמור את המעקב. אם כי לא חייבים לחבר את הטלפון בכל שקילה, כי המשקל שומר את הנתונים בזיכרון פנימי - ויכול לשלוח את ההיסטוריה לטלפון ברגע שמחברים אותו.

שורה תחתונה: כל עוד אין מוצר טוב יותר, זה המוצר הטוב ביותר.
140 ש"ח

בעיקרון חשבתי שחוות הדעת הקרובה תהיה על משקפי הVR החדשים, אבל מתברר שיש להם בעיה קשה, מעט חשיפה לשמש ישירה יוצרת כתמים על המסכים הפנימיים. ושוב מתברר שלא כדאי לקנות מוצר של שיאומי בלי להמתין ולקרוא חוות דעת. אז נחכה עם זה קצת.

תרגישו חופשי להזמין הסברים או פוסטים נוספים בנושאי צרכנות 🙂

פוסטים אחרונים

קבלו עדכונים בפייסבוק

השאר תגובה

אם הגעת עד לכאן, אשמח לחוות דעתך על הפוסט בשתי מילים (לא יתפרסם באתר)